PSA liet ‘Mary Maersk’ lichtjes slagzij maken (+foto’s)

De proefaanloop van de ‘Mary Maersk’ in Antwerpen is vlot verlopen. Het recordschip hoefde zelfs niet gedraaid te worden om de verste rij containers te lossen.

Het 18.270 teu grote containerschip voer in de nacht van vrijdag op zaterdag met een gemiddelde snelheid van tien knopen de Westerschelde op en gleed rond vier uur ’s ochtends achterwaarts het Deurganckdok in.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Het is nu wel duidelijk dat Antwerpen ook de grote container schepen kan ontvangen en dat is toch zeer posetief dat ze in Rotterdam nu staken voor betere cao is wel te begrijpen maar ze moeten dan ook niet kwaad zijn dat verschillende rederijen hun schepen dan naar Antwerpen sturen moesten ze in Antwerpen staken dan zou er net het zelfde gebeuren een schip laten liggen kost vele miljoenen en in crisis tijd zo als nu kan dat zeker niet want dat zou zware gevolgen kunnen hebben.

Geplaatst door: Philippe de Keyser op
PSA liet ‘Mary Maersk’ lichtjes slagzij maken (+foto’s) | NT

PSA liet ‘Mary Maersk’ lichtjes slagzij maken (+foto’s)

De proefaanloop van de ‘Mary Maersk’ in Antwerpen is vlot verlopen. Het recordschip hoefde zelfs niet gedraaid te worden om de verste rij containers te lossen.

Het 18.270 teu grote containerschip voer in de nacht van vrijdag op zaterdag met een gemiddelde snelheid van tien knopen de Westerschelde op en gleed rond vier uur ’s ochtends achterwaarts het Deurganckdok in.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het is nu wel duidelijk dat Antwerpen ook de grote container schepen kan ontvangen en dat is toch zeer posetief dat ze in Rotterdam nu staken voor betere cao is wel te begrijpen maar ze moeten dan ook niet kwaad zijn dat verschillende rederijen hun schepen dan naar Antwerpen sturen moesten ze in Antwerpen staken dan zou er net het zelfde gebeuren een schip laten liggen kost vele miljoenen en in crisis tijd zo als nu kan dat zeker niet want dat zou zware gevolgen kunnen hebben.

Geplaatst door: Philippe de Keyser op