Dat maakte eerstgenoemde woensdag bekend. De zaak ontstond doordat medewerkers van APL Logistics in september 2016 het bericht hebben verspreid dat “K” Line failliet dreigde te gaan. Daardoor zouden diverse klanten zijn overgestapt naar een andere vervoerder.

Toen het bericht werd opgepikt door de media, ontkende de Japanse rederij de geruchten in alle toonaarden. Ze zouden niet ondersteund worden door feiten. Weliswaar maakte het bedrijf een fors verlies in die periode, maar van een bankroet zou geen sprake zijn. Dat is inmiddels ook gebleken. Het bedrijf bestaat immers nog steeds.

Rechter

De onjuiste berichtgeving van de APL-medewerkers leidde echter tot fikse schade voor de Japanse rederij. Eind 2016 werd dan ook bekend dat “K” Line naar de rechter stapte om een schadevergoeding af te dwingen.

Nu is bekend geworden dat beide kampen tot overeenstemming zijn gekomen. Hoe groot de schadevergoeding is die APL Logistics betaalt aan de Japanners is niet bekendgemaakt. “K” Line spreekt in een persmededeling van een ‘amicable settlement’, ofwel een vriendschappelijke schikking.

Lees ook: “K” Line sleept APL Logistics voor de rechter