Stiptheid containerlijnvaart blijft laag

Cijfers november

De betrouwbaarheid van de containerlijnvaart blijft onveranderlijk laag, zo blijkt uit de nieuwste Global Liner Performance (GLP) van het Deense bureau Sea-Intelligence waarin de prestaties van november worden weergegeven. De containerschepen voeren zelfs nog iets minder vaak op tijd dan in oktober: in 33,6% van de gevallen, een daling van 0,6%.

Sea-Intelligence zegt als enige lichtpuntje te zien, dat de betrouwbaarheid van de vaarschema’s niet nog verder achteruit holde. Toch kan ook de gemiddelde duur van de vertragingen worden gezien als een positief punt. Net als in oktober daalde die, naar nu 6,93 dag.

Betrouwbaarheidscijfer

In vergelijking met november vorig jaar varen de containerschepen nu 16,4% minder vaak op tijd. Zelfs de rederij met de minst slechte statistieken, Maersk, weet in minder dan de helft van de gevallen op tijd in de haven te arriveren, met een betrouwbaarheidscijfer van 46,3%. Hamburg Süd, een Maersk-dochter, staat tweede op de ranking. MSC, de nieuwe grootste containerrederij ter wereld, zit rond het marktgemiddelde en heeft daarmee ‘brons’.

De overige rederijen zitten allemaal onder de 30% betrouwbaarheid. Rodelantaarndrager was in november Evergreen met 11,8%. De vermaarde ‘Ever Given’ van die rederij bezocht vorige week op zijn comeback-trip naar Europa de Rotterdamse haven, enkele dagen later dan medio november was gecommuniceerd. Het gerepareerde ‘blokkeerschip’ kwam op tweede kerstdag (‘Boxing Day’) in Felixstowe aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Stiptheid containerlijnvaart blijft laag | NT

Stiptheid containerlijnvaart blijft laag

Cijfers november

De betrouwbaarheid van de containerlijnvaart blijft onveranderlijk laag, zo blijkt uit de nieuwste Global Liner Performance (GLP) van het Deense bureau Sea-Intelligence waarin de prestaties van november worden weergegeven. De containerschepen voeren zelfs nog iets minder vaak op tijd dan in oktober: in 33,6% van de gevallen, een daling van 0,6%.

Sea-Intelligence zegt als enige lichtpuntje te zien, dat de betrouwbaarheid van de vaarschema’s niet nog verder achteruit holde. Toch kan ook de gemiddelde duur van de vertragingen worden gezien als een positief punt. Net als in oktober daalde die, naar nu 6,93 dag.

Betrouwbaarheidscijfer

In vergelijking met november vorig jaar varen de containerschepen nu 16,4% minder vaak op tijd. Zelfs de rederij met de minst slechte statistieken, Maersk, weet in minder dan de helft van de gevallen op tijd in de haven te arriveren, met een betrouwbaarheidscijfer van 46,3%. Hamburg Süd, een Maersk-dochter, staat tweede op de ranking. MSC, de nieuwe grootste containerrederij ter wereld, zit rond het marktgemiddelde en heeft daarmee ‘brons’.

De overige rederijen zitten allemaal onder de 30% betrouwbaarheid. Rodelantaarndrager was in november Evergreen met 11,8%. De vermaarde ‘Ever Given’ van die rederij bezocht vorige week op zijn comeback-trip naar Europa de Rotterdamse haven, enkele dagen later dan medio november was gecommuniceerd. Het gerepareerde ‘blokkeerschip’ kwam op tweede kerstdag (‘Boxing Day’) in Felixstowe aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement