Bodouroglou heeft een akkoord kunnen sluiten met de scheepswerf dat er maar één schip komt en dat de betalingen die al gedaan waren voor het zusterschip, gebruikt worden om het eerste schip af te betalen. Van de 55 miljoen dollar die dat schip gaat kosten, is overigens al 23 miljoen dollar gestort.

Het nieuwe containerschip dat in de tweede helft van 2014 moet opgeleverd worden, zal wellicht doorverkocht worden aan Box Ships. Dat is een andere in New York beursgenoteerde rederij van Bodouroglou die hij in april 2011 heeft opgericht toen hij in containerschepen begon te investeren.

Box Ships controleert een vloot van negen containerschepen met een capaciteit van 3.426 tot 6.589 teu, die verhuurd worden aan CSAV, OOCL, MSC, Hapag-Lloyd, CMA CGM en diens intra-Aziatische dochter Cheng Lie Navigation.

Paragon Shipping zal het geld dat het nu niet moet uitgeven aan het tweede containerschip van 4.711 teu gebruiken om zijn droge bulkvloot met twee ultramax-eenheden te versterken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement