K Line wil grootste capesize bulkrederij ter wereld worden

Droge lading

De Japanse rederij K Line wil de grootse operator van capesizers ter wereld worden. Dat voornemen heeft het bedrijf tijdens een conferentie in zijn hoofdkantoor gepresenteerd. 

K Line heeft een totale vloot van bijna vierhonderd schepen, waaronder veel kleinere bulkschepen. Daar wil het bedrijf er een hoop van weg doen, om vervolgens zijn marktaandeel in het grotere capesize-segment uit te bouwen. ‘We zullen pogen om de nummer 1 capesize operator ter wereld te worden’, zei managing director Atsuao Asaono volgens de Japanse pers.

Spotmarkt

Opmerkelijk voor K Line is dat het ook expliciet zijn exposure in de spotmarkt wil vergroten, terwijl de Japanse rederijen over het algemeen vaker met vaste langetermijncontracten werken. Het bedrijf heeft momenteel 110 capesize-schepen, waarvan er tachtig onder een langetermijncontract varen. ‘Temidden van de afnemende vraag naar langetermijncontracten zullen we meer happig reageren op de vraag naar kortetermijn- spotcontracten’, zegt Asano.

K Line wil grootste capesize bulkrederij ter wereld worden | NT

K Line wil grootste capesize bulkrederij ter wereld worden

Droge lading

De Japanse rederij K Line wil de grootse operator van capesizers ter wereld worden. Dat voornemen heeft het bedrijf tijdens een conferentie in zijn hoofdkantoor gepresenteerd. 

K Line heeft een totale vloot van bijna vierhonderd schepen, waaronder veel kleinere bulkschepen. Daar wil het bedrijf er een hoop van weg doen, om vervolgens zijn marktaandeel in het grotere capesize-segment uit te bouwen. ‘We zullen pogen om de nummer 1 capesize operator ter wereld te worden’, zei managing director Atsuao Asaono volgens de Japanse pers.

Spotmarkt

Opmerkelijk voor K Line is dat het ook expliciet zijn exposure in de spotmarkt wil vergroten, terwijl de Japanse rederijen over het algemeen vaker met vaste langetermijncontracten werken. Het bedrijf heeft momenteel 110 capesize-schepen, waarvan er tachtig onder een langetermijncontract varen. ‘Temidden van de afnemende vraag naar langetermijncontracten zullen we meer happig reageren op de vraag naar kortetermijn- spotcontracten’, zegt Asano.