Grootse groeiplannen bij Hyundai Merchant Marine

containervaart

HMM wil uitgroeien tot een van de allergrootste containerrederijen ter wereld. Om dat te bereiken gaat het bedrijf fors investeren in onder meer capaciteitsuitbreiding.

In 2020 willen de Koreanen toetreden tot het selecte gezelschap van rederijen met 1 miljoen teu capaciteit. Sinds enige tijd zijn er zes die beschikken over een vloot van een dergelijke omvang, namelijk Maersk, MSC, Cosco, CMA CGM, Hapag-Lloyd en Evergreen. Sinds enkele dagen is dat gezelschap uitgebreid door de start van ONE, het samenwerkingsverband tussen de Japanse rederijen “K” Line, NYK Line en MOL.

Hyundai wil daar over twee jaar ook bij horen, schrijft American Shipper. De toevoeging van diverse megaschepen moet dat mogelijk maken. ‘De Koreaanse overheid is op dit moment onze grootste aandeelhouder en er liggen plannen op tafel om in 2020 de drempel van 1 miljoen teu te halen’, aldus een van de topbestuurders van het bedrijf. Deze uitbreiding moet zorgen voor een kostenvoordeel ten opzichte van veel concurrenten. Daarnaast wil het bedrijf investeren in nieuwe lijndiensten, duurzaamheid en slimme technologie.

De afgelopen jaren stond de containermarkt onder druk, wat leidde tot diverse consolidaties en zelfs een faillissement (Hanjin). Door het verdwijnen van Hanjin bleef HMM over als enige grote Koreaanse rederij, wat een gunstige uitwerking had op het resultaat. Afgelopen jaar nam het volume toe met 30% en de opbrengst met 20%.

Het bedrijf verwacht dat de consolidatieslag nog niet ten einde is, onder meer door nieuwe milieumaatregelen van de IMO. ‘Het verplichte gebruik van laagzwavelige brandstoffen, de verplichte uitstootreductie of het gebruik van scrubbers kan zorgen voor meer consolidaties en een vermindering van de mondiale containercapaciteit.’

Grootse groeiplannen bij Hyundai Merchant Marine | NT

Grootse groeiplannen bij Hyundai Merchant Marine

containervaart

HMM wil uitgroeien tot een van de allergrootste containerrederijen ter wereld. Om dat te bereiken gaat het bedrijf fors investeren in onder meer capaciteitsuitbreiding.

In 2020 willen de Koreanen toetreden tot het selecte gezelschap van rederijen met 1 miljoen teu capaciteit. Sinds enige tijd zijn er zes die beschikken over een vloot van een dergelijke omvang, namelijk Maersk, MSC, Cosco, CMA CGM, Hapag-Lloyd en Evergreen. Sinds enkele dagen is dat gezelschap uitgebreid door de start van ONE, het samenwerkingsverband tussen de Japanse rederijen “K” Line, NYK Line en MOL.

Hyundai wil daar over twee jaar ook bij horen, schrijft American Shipper. De toevoeging van diverse megaschepen moet dat mogelijk maken. ‘De Koreaanse overheid is op dit moment onze grootste aandeelhouder en er liggen plannen op tafel om in 2020 de drempel van 1 miljoen teu te halen’, aldus een van de topbestuurders van het bedrijf. Deze uitbreiding moet zorgen voor een kostenvoordeel ten opzichte van veel concurrenten. Daarnaast wil het bedrijf investeren in nieuwe lijndiensten, duurzaamheid en slimme technologie.

De afgelopen jaren stond de containermarkt onder druk, wat leidde tot diverse consolidaties en zelfs een faillissement (Hanjin). Door het verdwijnen van Hanjin bleef HMM over als enige grote Koreaanse rederij, wat een gunstige uitwerking had op het resultaat. Afgelopen jaar nam het volume toe met 30% en de opbrengst met 20%.

Het bedrijf verwacht dat de consolidatieslag nog niet ten einde is, onder meer door nieuwe milieumaatregelen van de IMO. ‘Het verplichte gebruik van laagzwavelige brandstoffen, de verplichte uitstootreductie of het gebruik van scrubbers kan zorgen voor meer consolidaties en een vermindering van de mondiale containercapaciteit.’